לקבלת ייעוץ חינם ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מהם הסוגים השונים של סילר לאבן?

     

    סוגים שונים של חומרים סופגים עם השנים חומרים אחרים לתוכם וכך נוצרים כתמים, מראה לא אחיד, מראה עייף וחסר ברק, שריטות, סדקים ועוד. חומר אשר ישמור על המשטח, בין אם זהו ריצוף, קיר או שיש הוא סילר.  סילר הוא חומר אוטם המספק שכבת הגנה. ישנם סוגים שונים של סילרים שנבדלים זה מזה קודם כל בחומר הפעיל, החומר שעליו הם מבוססים. יש סילרים המבוססים על מים ויש כאלה המבוססים על סלובנט (ממס אלכוהולי). כשבוחרים סילר צריך לבדוק בין היתר האם להשתמש בסילר על בסיס מים או סלובנט. ישנם גורמים נוספים שכדאי לבדוק לפני שקונים ועושים לבד סילר לאבן לכן מומלץ בכלל להשאיר את העבודה למקצוענים. חברת יאיר כהן ליטושי אבן ופוליש מתמחה בתחום ותבצע עבודה יסודית ומקצועית.

    הסוגים השונים שקיימים

    כאמור, ההבדל הראשון בין סילר אחד לאחר הוא האם הוא מבוסס על מים או לא. המבוסס על מים מתאים לריצוף העשוי מאבן שהיא נקבובית יחסית כמו אבן חול. באבן כזו סילר על בסיס מים יכולים לחלחל וכך לשמור על הריצוף. ריצוף העשוי אבן צפחה הוא נקבובי אך פחות מאבן חול. גרניט לעומת זאת הוא צפוף מאוד ובו צריך סילר על בסיס סלובנט. סילר על בסיס מים לא יעשה עבודה מספיקה. בנוסף, רמת הספיגה של האבן תלויה גם בסוג הגימור. אבן מלוטשת תהיה סופגת פחות מאבן במצב גולמי יותר. מעבר להתאמה הקשורה לרמת הספיגה, הדבר יכול ליצור אפקט כמו שמירה על גוון, הענקת מראה רטוב, מניעת החלקה.

    למרוח סילר כחלק מתהליך כולל של חידוש

    את המריחה אמנם ניתן לעשות בעצמכם, העבודה באמת אינה מאוד מורכבת, במיוחד אם בחרתם בסילר המתאים, אבל אם כבר הגעתם להחלטה שצריך למרוח סילר, כנראה הרצפה או המשטח אינם במצב הטוב ביותר שיכול להיות. ריצוף מגיע לאחר מספר שנים למראה שחוק ועייף יותר, מאבד את הברק ואף יכולים להיות נזקים כמו סדקים, כתמים שלא יורדים ועוד. לכן, עדיף למרוח את הסילר כשלב אחרון בתהליך חידוש יסודי יותר שיכול לכלול גם ליטוש ברמה המתאימה ופוליש. חברת יאיר כהן ליטושי אבן ופוליש תבצע חידוש לריצוף, למדרגות או לקיר ברמה מעולה וכמובן תבחר גם את הסילר המתאים ביותר.

    לקבלת ייעוץ חינם ללא התחייבות

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות נפוצות

      אתם שואלים - אנחנו עונים

      נשפך לי לימון על השיש ויצר כתם לבן מה עושים?

      הלימון הינו חומצי ומאכל את השיש , הכתם הלבן זה השיש כאשר אינו מלוטש וליטוש יחזיר לו את הצבע המקורי, אם הבעייה היא נקודתית ניתן לפתור אותה ע"י ליטוש מקומי בנייר 220 לאבן, אם הבעייה היא בשטח גדול יותר יש לבצע חידוש ליטוש, וסילר.

      מה ההבדל בין ליטוש לפוליש קריסטל?

      ליטוש אבן הינה פעולה של עיבוד האבן בליטוש למעשה מורידים שכבה ומעבדים את האבן ובזאת מסירים את השריטות והמפגעים הקיימים באבן ונראים לעין כמו כן בליטוש מקבלים משטח אחיד ללא חיבורים וללא הפרשי גובה בין האריחים כאשר הקריסטל הוא השלב האחרון בליטוש, לעומת ביצוע קריסטל בלבד שלמעשה מבריק את המשטח כמות שהוא ולא מסיר שריטות ומפגעים.

      יש לי רצפת שיש בבית וכל דבר שנשפך לי נספג ועושה כתם ברצפה מה לעשות?

      בכל רצפת אבן או שיש בין אם עברה ליטוש ובין אם לא, יש לבצע איטום (סילר) ולחדש אותו אחת לשנה – שנתיים וזאת בכדי למנוע ספיגה של נוזלים ולמנוע בזאת כתמים. יש לציין כי גם ברצפה שעברה סילר, הדבר אינו מגן באופן מוחלט ויש לשמור ובמידה ונשפך איזה שהוא נוזל על הרצפה יש להשתדל לנקותו מהר ככל האפשר.

      מבחינת סוגי סילר, יש לדעת כי קיימים סוגי סילר לחוץ ולפנים גם משטחים חיצוניים צריכים לקבל איטום ע"י סילר היות ששמש וגשם גם פוגעים באבן.

      האם ניתן ללטש ריצוף בלטות ישנות?

      בוודאי שאפשר ללטש בלטות רגילות והתוצאה אפילו מדהימה משטח אחד מבריק ויפה, בלטה היא חומר שמגיב טוב מאוד לליטוש ופוליש.

      יש לי שיש בן 10 שנים ויש מקומות שהדבק יצא ונוצרו חורים. האם אני צריך להמתין לשיפוץ כללי בכדי ללטש או שישנה דרך אחרת?

      האבק בזמן הליטוש נגרם כתוצאה מחירוץ המישקים (פוגות) כל שאר הליטוש מתבצע ע"י מכונות עם מים וללא אבק כלל (כולל דיסקים העובדים על מים), את נושא החירוץ ניתן לפתור ע"י פתיחת המישקים עם שואב הצמוד לדיסק בזמן החירוץ ואז למנוע 90 אחוז המאבק ולבצעבכל זאת עבודה יסודית, ישנה גם דרך ללא אבק כלל וזאת ע"י תיקוני דבק נקודתיים וליטוש ללא חירוץ, זו עבודה קשה בהרבה אולם בהחלט אפשרית.

      מה ההבדל בין ליטוש מבריק לבין ליטוש מט משי מבחינת האיכות?

      אין שום הבדל מבחינה איכותית, הכל עניין של טעם. מבחינת התחזוקה המראה המבריק מעט יותר קל לתחזוקה אך הדבר אינו צריך להוות גורם לבחירה בין הגימורים.

      לאחר שטיפה הרצפה שלי נראית מצויין וכמה שעות לאחר מכן מתחילים להופיע כתמים שנראים כמו "עננים" וחוסר ברק מה הסיבה?

      בד"כ, הדבר מראה על רטיבות באבן או בחול מתחת לריצוף או רטיבות על פני האבן. יש להמתין לייבוש מלא בסבלנות רבה ולאחר מכן ניתן לבצע חידוש ליטוש או הברקת קריסטל או סילר הכל לפי מצב האבן.

      כמו כן, במידה והמצב קשה מאוד יש לבצע ייבוש מכני ע"י יבשנים או ע"י פתיחת אריחים בכמה מוקדים בבית ולאחר מכן ריצוף מחדש וליטוש מקומי או מלא.

      הופיעו לי כתמים חומים על פני הריצוף (כמו חלודה) מה לעשות?

      יש לבצע טיפול ע"י חומר מסיר כתמים אשר מניחים על הרצפה ומכסים בניילון ל-24 שעות ולאחר מכן הברקה או סילר.

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל

      תפריט נגישות

      JS: