לקבלת ייעוץ חינם ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    פוליש לרצפה – משמעות וטיפים חשובים

    הרצפה בבית, היא בין הדברים הבולטים ביותר מבחינה ויזואלית ואסתטית והיא כמובן גם חשובה, עבור השימוש השוטף במבנה. "פוליש לרצפה" הוא ביטוי נפוץ בהקשר זה. מה זה אומר בעצם? האם מדובר רק בתהליך "קוסמטי" שנועד להפוך את הרצפה ליפה יותר? אילו סוגי פוליש קיימים ומה ההבדל ביניהם? מי עושה עבודות כאלה? אלה כמה הסברים מרחיבים:

    פוליש לרצפה – מה המשמעות?  

    פוליש לרצפה הוא תהליך של חידוש מצב המרצפות. החידוש יכול להתבטא במגוון טכניקות ולהתבצע בעזרת חומרים מסוגים שונים. לרוב, אנשי מקצוע נעזרים גם במכונות מיוחדות, אשר עושות זאת במהירות וביסודיות. שימוש מיומן בתהליכי עבודה נכונים, חומרים איכותיים ומכונות מקצועיות, ינקה וירענן את מצב המרצפות באופן יסודי ויהווה תחליף מצוין להחלפתן.

    הסוגים השונים של פוליש לרצפה  

    בין סוגי הפוליש הרבים למרצפות, בולט במיוחד פוליש קריסטל (או "הברקה קריסטלית") הוא תהליך פופולארי בתחום זה, אשר נחשב כדרך איכותית במיוחד לטפל במרצפות. שלב מרכזי בתהליך הוא החדרת חומר קריסטלי שמכיל מגנזיום לרצפה. התוצאה, היא מראה נקי ומבריק של המרצפות, לאורך זמן.

    פוליש וקס הוא סוג פופולארי נוסף של פוליש מרצפות, אשר כולל שני שלבים עיקריים. ראשית, מבצעים במסגרתו ליטוש של המרצפות. לאחר מכן, מורחים על המרצפות שכבה דקה של חומר מבוסס שעווה (ווקס) אשר מגן עליה לאורך זמן ומשפר את המראה שלה.

    פוליש אקרילי הוא סוג מיוחד של פוליש, אשר מספק גם אפקט אנטי סטאטי. הדבר דרוש לעתים במבני תעשייה מיוחדים, דוגמת מעבדות.

    מתי כדאי להזמין חברה מקצועית לפוליש לרצפה?

    האם לא עדיף לעשות זאת לבד? הדבר בוודאי יהיה זול יותר, לא? בהחלט לא! פוליש שעושים לבד, יהיה באיכות נמוכה יותר מפוליש מקצועי. הוא גם יחזיק מעמד כנראה לזמן קצר יותר ולכן ידרוש חזרה על התהליך. את המכונות המיוחדות לנושא זה אין לכם וגם אם תשכרו אותן – אין לכם את הידע והניסיון הדרושים לשם הפעלתן הנכונה. כך שלשאלה הכללית מתי כדאי להזמין חברה מקצועית לפוליש, התשובה היא – בכל מקרה בו אתם זקוקים לכך! ספציפית, הדבר עשוי להידרש במקרים רבים. מעוניינים לחדש רצפה במצב גרוע? רצפה שאיבדה את הברק? אתם זקוקים למקצועני פוליש לבית. כך גם לגבי מצבים, שבהם מסירים מהרצפה שכבות כיסוי שונות, דוגמת "שטיחים מקיר לקיר" או משטחי PVC. שאריות הדבק החזק שההסרה תחשוף, ניתנות לניקוי יסודי בעזרת תהליך פוליש לרצפה. נכנסים לדירה חדשה? במידה והיו בדירה זו דיירים קודמים, במיוחד אם זו דירה ישנה, פוליש לרצפה יוכל לשמש כניקוי ראשוני שלה, שהוא יסודי במיוחד. ייתכן שתרצו לבצע פוליש לרצפה גם אם אתם הדיירים הראשונים בדירה, מאחר שהתהליך יספק לה שכבת הגנה אשר תאריך את חייה. עוד זמן טוב להזמין איש מקצוע לנושא הפוליש לרצפה, הוא אחרי שיפוץ הדירה. שיפוץ כזה, משאיר פעמים רבות לכלוך ושאריות צבע, דבק, בטון ועוד. כל זאת, מטבע הדברים, בעיקר על הרצפה.

    טיפים חשובים

    ראשית, חשוב לקחת בחשבון שתהליכי הפוליש השונים אינם מתאימים לכל סוג מרצפות. לאור זאת, חשוב להתאים את סוג הפוליש לסוג המרצפות, בכדי שלא להזיק להן (עוד סיבה טובה, להשאיר עבודה זו לאנשי מקצוע מנוסים). פוליש קריסטל למשל, לא מתאים למרצפות מסוג קרמיקה וגרניט פורצלן.

    ההשלכות של שימוש בסוגי הפוליש השונים, הן בחלקן מיידיות ובחלקן לטווח ארוך וצריך לקחת בחשבון את שני סוגי ההיבטים, בכדי להחליט מה מתאים לכם יותר. השלכות מיידיות, הן למשל עלות וזמן העבודה. השלכות לטווח ארוך, הן למשל יכולת שכבת ההגנה לצמצם ספיגת לכלוך חדש על המרצפות וכן השאלה, למשך כמה זמן שכבת ההגנה תחזיק מעמד. לאור שיקולים אלה, ייתכן למשל שתעדיפו פוליש קריסטל שהוא יקר יותר, על פני פוליש ווקס. זאת, מאחר שאת הפוליש ווקס יש לחדש בתדירות גבוהה יותר. כך שבטווח הארוך, דווקא הוא עשוי להיות עבורכם יותר יקר.

    כמו כן, לכל תהליך פוליש יש השלכות מיוחדות משלו. פוליש ווקס לדוגמה, יהפוך את המרצפות למעט יותר חלקות. פותרים זאת, באמצעות הוספת חומר מיוחד לתהליך, שמונע החלקה. אפשרות נוספת, היא לעשות פוליש מסוג זה רק במקומות שבהם היבט ההחלקה לא מפריע לכם.

    בבחירת אנשי המקצוע שיעשו עבודה זו עבורכם, חשוב ראשית לחפש חוות דעת. הטוב ביותר, הוא לקבל חוות דעת כאלה ממכרים ואנשים אחרים שאתם סומכים עליהם. אפשר וכדאי כמובן, גם לחפש בנידון באופן חופשי ברשת האינטרנט. רק קחו בעירבון מוגבל ביקורות קיצוניות וכלליות מדי, בנוסח "מושלם" או "איום ונורא". עדיפות על כך ביקורות שמתייחסות לדברים ספציפיים (שנראו ללקוחות כטובים או לא טובים). מומלץ לקבל הצעת מחיר רק אחרי שבעל המקצוע הגיע פיזית למקום ועבר יסודית על הכול. כך, הוא לא יוכל לטעון עם ההגעה לעבודה, שרק עכשיו הוא רואה דבר כזה או אחר, אשר (כמובן..) יחייב עבודה נוספת ותשלום גבוה יותר. את הסיכום עם בעלי המקצוע על המחיר ומה שכלול בו, חשוב לעשות בכתב.

    באדיבות אתר טוב תודה.

    לקבלת ייעוץ חינם ללא התחייבות

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות נפוצות

      אתם שואלים - אנחנו עונים

      נשפך לי לימון על השיש ויצר כתם לבן מה עושים?

      הלימון הינו חומצי ומאכל את השיש , הכתם הלבן זה השיש כאשר אינו מלוטש וליטוש יחזיר לו את הצבע המקורי, אם הבעייה היא נקודתית ניתן לפתור אותה ע"י ליטוש מקומי בנייר 220 לאבן, אם הבעייה היא בשטח גדול יותר יש לבצע חידוש ליטוש, וסילר.

      מה ההבדל בין ליטוש לפוליש קריסטל?

      ליטוש אבן הינה פעולה של עיבוד האבן בליטוש למעשה מורידים שכבה ומעבדים את האבן ובזאת מסירים את השריטות והמפגעים הקיימים באבן ונראים לעין כמו כן בליטוש מקבלים משטח אחיד ללא חיבורים וללא הפרשי גובה בין האריחים כאשר הקריסטל הוא השלב האחרון בליטוש, לעומת ביצוע קריסטל בלבד שלמעשה מבריק את המשטח כמות שהוא ולא מסיר שריטות ומפגעים.

      יש לי רצפת שיש בבית וכל דבר שנשפך לי נספג ועושה כתם ברצפה מה לעשות?

      בכל רצפת אבן או שיש בין אם עברה ליטוש ובין אם לא, יש לבצע איטום (סילר) ולחדש אותו אחת לשנה – שנתיים וזאת בכדי למנוע ספיגה של נוזלים ולמנוע בזאת כתמים. יש לציין כי גם ברצפה שעברה סילר, הדבר אינו מגן באופן מוחלט ויש לשמור ובמידה ונשפך איזה שהוא נוזל על הרצפה יש להשתדל לנקותו מהר ככל האפשר.

      מבחינת סוגי סילר, יש לדעת כי קיימים סוגי סילר לחוץ ולפנים גם משטחים חיצוניים צריכים לקבל איטום ע"י סילר היות ששמש וגשם גם פוגעים באבן.

      האם ניתן ללטש ריצוף בלטות ישנות?

      בוודאי שאפשר ללטש בלטות רגילות והתוצאה אפילו מדהימה משטח אחד מבריק ויפה, בלטה היא חומר שמגיב טוב מאוד לליטוש ופוליש.

      יש לי שיש בן 10 שנים ויש מקומות שהדבק יצא ונוצרו חורים. האם אני צריך להמתין לשיפוץ כללי בכדי ללטש או שישנה דרך אחרת?

      האבק בזמן הליטוש נגרם כתוצאה מחירוץ המישקים (פוגות) כל שאר הליטוש מתבצע ע"י מכונות עם מים וללא אבק כלל (כולל דיסקים העובדים על מים), את נושא החירוץ ניתן לפתור ע"י פתיחת המישקים עם שואב הצמוד לדיסק בזמן החירוץ ואז למנוע 90 אחוז המאבק ולבצעבכל זאת עבודה יסודית, ישנה גם דרך ללא אבק כלל וזאת ע"י תיקוני דבק נקודתיים וליטוש ללא חירוץ, זו עבודה קשה בהרבה אולם בהחלט אפשרית.

      מה ההבדל בין ליטוש מבריק לבין ליטוש מט משי מבחינת האיכות?

      אין שום הבדל מבחינה איכותית, הכל עניין של טעם. מבחינת התחזוקה המראה המבריק מעט יותר קל לתחזוקה אך הדבר אינו צריך להוות גורם לבחירה בין הגימורים.

      לאחר שטיפה הרצפה שלי נראית מצויין וכמה שעות לאחר מכן מתחילים להופיע כתמים שנראים כמו "עננים" וחוסר ברק מה הסיבה?

      בד"כ, הדבר מראה על רטיבות באבן או בחול מתחת לריצוף או רטיבות על פני האבן. יש להמתין לייבוש מלא בסבלנות רבה ולאחר מכן ניתן לבצע חידוש ליטוש או הברקת קריסטל או סילר הכל לפי מצב האבן.

      כמו כן, במידה והמצב קשה מאוד יש לבצע ייבוש מכני ע"י יבשנים או ע"י פתיחת אריחים בכמה מוקדים בבית ולאחר מכן ריצוף מחדש וליטוש מקומי או מלא.

      הופיעו לי כתמים חומים על פני הריצוף (כמו חלודה) מה לעשות?

      יש לבצע טיפול ע"י חומר מסיר כתמים אשר מניחים על הרצפה ומכסים בניילון ל-24 שעות ולאחר מכן הברקה או סילר.

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל

      תפריט נגישות

      JS: